Skip to main content

Hyundai i30

Instalacja stacji multimedialnej NCS

W Niektórych pojazdach producenci postarali się aby centralna konsola była mocno ergonomiczna i przemyślana. Czasami w celu zmniejszenia efektu skrzypienia i zminimalizowania ryzyka niedopasowanych elementów odlew ramki radia jest zcalony z obudową nawiewów i większej ilości przycisków.
Tak właśnie jest w samochodach marki Hyundai i30, do którego zamontowaliśmy nasze wielofunkcyjne radio dotykowe z systemem Android. W tym krótkim wpisie opowiemy jak przebiegał montaż i co zyskał właściciel pojazdu po wymianie na nową stację multimedialną.

Montaż naszego urządzenia rozpoczęlismy standardowo, od wymontowania starego radia. W tym celu usunęlismy starą ramkę okalającą radio i przyciski funkcyjne oraz zabralismy się do ich demontażu. Wszystkie guziki mają znaleźć się w nowej ramce radia, która umożliwi osadzenie nowiutkiego, dużego ekranu o przekątnej 9”.

Kolejny krok to sprawdzenie stanu kabli i złączy, które odsłoniliśmy zdjemując ramkę. Jeśli wszytskie są w dobrym stanie i nie ma w nich bałaganu to jest to zawsze dobry znak i można od razu podpinać nasze radio. Jeśli jakość okablowania wydaje się niezadowalająca to przed samym podłączeniem urządzenia należy jeszcze dokonać zmian prwadzących do odpowiedniego naprawienia uszkodzonej wiązki. Dzięki temu zyskujemy pewność, że po przykręceniu radia nie narażamy się na powstanie zakłóceń czy nawet zwarcie kabli. Na tym etapie podłączamy jeszcze wtyczki z kamery cofania i wideoejestratora, aby radio mogło wyświetlać z nich obraz. Warto zaznaczyć, że kamera cofania włącza się w taki sam sposób jak w oryginale, czyli po wrzuceniu biegu wstecznego 🙂

Gdy wszystko wewnątrz jest już dobrze poukładane możemy przystąpić do montażu. Wsuwamy radio na miejsce, przykręcamy i podłączamy zasilanie, antenę oraz elementy sterujące. Na koniec zamykamy całość pod maskownicą, do której wcześniej przełożyliśmy przyciski. Pozostaje nam jeszcze pierwsze uruchomienie i konfiguracja. Korzystamy z menu serwisowego, w którym korygujemy niezbędne ustawienia i nadajemy pozwolenia portom komunikacyjnym. Należy mieć na uwadze, że istnieje kilka modeli samochodów, dla których tak zaawansowana konfiguracja nie jest wymagana. Są to często pojazdy z grupy VAG, AUDI i TOYOTA. W naszym Hyundaiu trzeba pomóc radiu rozpoznać niektóre przyciski “ręcznie”.

Radio działa i synchronizuje się z deską rozdzielczą. Od tej pory wystarczy sparować z nim telefon i korzystać ze wszystkich aplikacji już tylko z ekranu radia. W porozumieniu z klientem instalujemy jeszcze kilka aplikacji. Tę część konfiguracji każdy może przeprowadzić bez problemu samodzielnie, ale skoro już instalujemy urządzenie to bierzemy pod uwagę każde życzenie.

Co sprawiło tutaj największe trudności? Problematyczne bywają złącza kabli bo czasem trzeba je lekko zmodyfikować aby wtyczka pasowała do wtyczki. Również kratki nawiewów trzeba dopasowywać bardzo dokładnie, niemal ”na żyletki”. Brak precyzki podczas ich dokręcania może skutkować słabą rotacją.

Poza tym, montaż jest całkiem przyjemny i bezproblemowy. Przeprowadzamy go na miejscu przy pomocy specjalistów od elektroniki samochodowej, ale jeśli kupujecie od nas radia z wysyłką to ci sami specjaliści są w stanie przesłać konkretne rady, które pomogą w razie problemów.

Właściciel Hyundaia i30 po krótkim szkoleniu z obsługi i możliwości nowej stacji multimedialnej odjechał spokojny i zadowolony z efektów naszej pracy.

Hit enter to search or ESC to close